Opanuj metabolizm !

Czym jest metabolizm? Metabolizm inaczej zwany przemianą materii zmienia się niezależnie od nas wraz z wiekiem. Jednak ku naszej radości możemy go kontrolować i dbać o to, aby nasze starania o idealnie smukłą sylwetkę były w zasięgu ręki. Wśród  nich znajdą się nawyki żywieniowe, rodzaje aktywności fizycznej i choroby.

Warto zredukować nawyki żywieniowe takie jak:
  • po każdym większym lub mniejszym wysiłku fizycznym powinniśmy zjeść pełnowartościowy posiłek bogaty w białko
  • stronić od niezdrowych diet oraz tak zwanych głodówek
  • odmówić sobie porannej kawy na czczo
  • zacząć dzień od szklanki wody z cytryną
  • ważne w naszej diecie jest zażywanie probiotyków naturalnych takich jak między innymi sok z kiszonej kapusty, który nie dość, że pobudza nasz metabolizm to również detoksyzuję organizm z toksyn
  • pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu, minimum 2,5 litra wody dziennie!
Aktywności fizyczne:
  • zaczniemy od otoczenia, w miejscu, w którym spędzamy najwiecej czasu (sypialnia) powinno być chłodno, tłuszcz jest aktywniejszy w niskich temperaturach tym samym przyczynia się do przyśpieszenia przemiany materii w naszym organizmie.
  • lubisz po pracy robić drzemkę? od czasu do czasu to nic złego, jednak gdy przyzwyczajamy się do codziennych drzemek zaburzamy tym samym nasz rytm dobowy. W trosce o zdrowsze życie powinniśmy ustalić w miarę regularne godziny wstawania i chodzenia spać.
  • ważne jest zadbanie o prawidłowy poziom witaminy D, zwanej witaminą słońca. W tym celu zalecany jest sport na świeżym powietrzu.
  • pamiętaj, że za długi trening jest równie zły co za krótki. Zregenerowane mięśnie szybciej spalają zbędną tkankę tłuszczową.
W takim razie co może spowodować zwolnienie przemiany materii?
  • pomijanie posiłków i jedzenie nieregularnie
  • katowanie się ekstremalnymi dietami i głodówkami
  • siedzenie w bezruchu i unikanie fizycznego wysiłku
  • brak odpowiedniej ilości snu
  • spożywanie za dużej ilości alkoholu i napojów wyskokowych
  • za mała ilość wody
  • brak wapnia i witamy D oraz żelaza
  • zbyt duża ilość kofeiny lub teiny (kawa/herbata)
A teraz przedstawię produkty, które głównie obniżają metabolizm
  • produkty tzw: “bez cukru”
  • keczup i sosy
  • gazowane napoje w wersji light
  • tłuszcze roślinne
  • “odchudzony nabiał”
  • produkty ubogie w błonnik

Warto pamiętać, że “nie wszystko złoto, co się świeci” i mądrze wybierać produkty przez nas spożywane 🙂

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *